6 Voordelen van cloud telefonie (VOIP)

Steeds meer bedrijven maken gebruik van het opslaan van gegevens in de “cloud”. De cloud is een netwerk buiten een organisatie waar alle belangrijke hardware, software en informatie is opgeslagen. In deze cloud kan in principe alles wat nodig is om buiten kantoor te kunnen werken worden opgeslagen. Het nut ervan is tijdens de corona crisis – toen we meer thuis zijn gaan werken – duidelijker geworden. Bellen kan tegenwoordig ook via een cloud omgeving. In dit artikel hebben we de belangrijkste voordelen van dit type cloud telefonie (VOIP) op een rijtje gezet.

1. Schaalbaar en flexibel

Uw organisatie verandert continu: soms komen er collega’s bij, soms gaat er iemand weg. Met cloud telefonie (VOIP) kunt u deze ontwikkelingen eenvoudig aan. U kunt op elk gewenst moment gebruikers toevoegen of verwijderen. Schaalbaarheid is daarom een ​​belangrijk voordeel van cloud telefonie, omdat u direct kunt inspelen op nieuwe situaties. Het telefonieplatform beweegt mee met uw organisatie, zodat u altijd de benodigde functionaliteiten binnen handbereik heeft.

2. Overal bereikbaar

Het grootste voordeel van bellen via cloud is dat u niet meer afhankelijk bent van een vaste werkplek. Thuiswerken wordt bijvoorbeeld makkelijker, omdat u alle oproepen automatisch doorschakelt naar uw telefoon. U kunt ook het vaste toestel mee naar huis nemen; gewoon de internetkabel in het toestel steken en u bent weer bereikbaar.

Bellers hoeven alleen uw reguliere zakelijke nummer te bellen, dus u hoeft klanten niet uw 06-nummer te geven. Zo bent u altijd bereikbaar, wanneer u dat wilt. Ook als het internet niet werkt, want u kunt uw telefoon eenvoudig instellen dat deze bij een storing doorschakelt naar uw telefoon.

3. Veilig en up-to-date

Bij aanschaf van cloud telefonie (VOIP) is het bedrijf meestal verantwoordelijk voor onderhoud en beveiliging. Ook is er een vergoeding voor elke uitbreiding of upgrade. Het systeem veilig houden is ook een uitdaging, gezien de toename van cybercriminaliteit. Dit heeft ook een kostprijs. Bij deze oplossing is de leverancier verantwoordelijk voor het updaten en beveiligen van de omgeving. Dit is bij de maandprijs inbegrepen.

4. Koppelen met andere systemen

Gebruikt u bijvoorbeeld een CRM-systeem binnen uw organisatie? Ook dan is overstappen naar bellen in de cloud een goede optie. U kunt uw digitale telefonieomgeving eenvoudig integreren met uw CRM-systeem of online agenda. U kunt bijvoorbeeld rechtstreeks vanuit uw prospectlijst klanten bellen. ideaal!

5. Cloud bellen is erg gebruiksvriendelijk

Ook is bellen via de cloud erg gebruiksvriendelijk. Niet alleen koppelt u uw telefoonsysteem eenvoudig met andere systemen, ook kunnen medewerkers eenvoudig zelf verschillende functies instellen. U kunt bijvoorbeeld automatisch gesprekken doorverbinden met collega’s terwijl u in vergadering bent. Elke gebruiker kan ook zijn eigen voorkeuren invoeren. Stuur bijvoorbeeld uw voicemail als geluidsbestand door naar uw e-mail en pas uw beschikbaarheid aan op basis van uw werktijden.

6. Lage kosten

Veel bedrijven gebruiken nog steeds dure fysieke telefoon(centrales). Als gevolg hiervan hebben veel organisaties hoge aanschaf-, onderhouds- en bedrijfskosten. U kunt tot 70% besparen op belkosten door te kiezen voor bellen in de cloud. Met het online beheersysteem betaalt u een vast laag maandbedrag en belt u ook nog eens gratis met iedereen die op hetzelfde netwerk is aangesloten. Zeker wanneer u veel internationaal telefoonverkeer hebt, is bellen in de cloud een zeer aantrekkelijke optie.

Aan de slag met bellen in de cloud (VOIP)

Overweegt u (na het lezen van dit artikel) ook onze cloud telefonie? Dan komen we graag met u in onze contactpagina om de mogelijkheden te bespreken. Wij zijn telefonisch bereikbaar op 0546 700 232, mailen kan naar info@csalmelo.nl.

Related Posts